Advert

UK paper sues Armstrong over libel payment

British newspaper The Sunday Times said that it is suing Lance Armstrong for over £1 million (€1.2 million) over a libel payment made to the disgraced cyclist in 2006.

The newspaper paid Armstrong £300,000 to settle a libel case after previously suggesting that he may have cheated.

But the United States Anti-Doping Agency (USADA) subsequently found that he had led the “most sophisticated” doping programme in sporting history, leading to a life ban for the Texan, who was also stripped of his seven Tour de France wins.

The Sunday Times is reportedly demanding the return of the original settlement payment, along with interest and legal costs.

In a letter to Armstrong’s lawyers, the paper said: “It is clear that the proceedings were baseless and fraudulent. Your representations that you had never taken performance-enhancing drugs were deliberately false.”

The newspaper had long questioned Armstrong’s achievements and in 2004 it published an article stating that it was appropriate for questions about his success to be “posed and answered”.

After Armstrong’s lawyers issued a writ, the newspaper settled with him in June 2006.

Advert

Comments are submitted under the express understanding and condition that the editor may, and is authorised to, disclose any/all of the above personal information to any person or entity requesting the information for the purposes of legal action on grounds that such person or entity is aggrieved by any comment so submitted.

At this time your comment will not be displayed immediately upon posting. Please allow some time for your comment to be moderated before it is displayed.

For more details please see our Comments Policy

Comments not loading? We recommend using Google Chrome or Mozilla Firefox with javascript turned on.
Comments powered by Disqus
Advert
Advert